Alla inlägg under oktober 2011

Av fiapuh - 31 oktober 2011 23:37

Usch jag hatar mörker. Ingenting ser ut som det ska och det känns som om det slukar en hel! Nej mörker är något jag alltid kommer vara rädd för tror jag haha   
















Ikväll blir det att ställa klockan på på 9 så man kommer upp i tid. Sen blir det att pallra sig ner till infra och träffa den extremt saknade Lollo ! Känns som evigeheter sen jag såg henne sist!


Förutom saknaden till Lollo börjar få en stark saknad till min pojkvän. Svårt att tro att man ska börja sakna någon över bara några dagar men nu saknar jag pussarna, famnen och tillockmed hans störiga snarkande om nätterna! Ska bli skönt när jag kommer hem igen på onsdag och får se honom igen  Haha usch jag måste låta helt kärlekskrank. Men det är väl det som kärleken gör med en antar jag, man börjar sakna dom sakerna man hatar och man accepterar dom mest bisarra saker! Som att han gillar att titta på ishockey och annan tråkig sport.. blä! Men för hans skull genomlider jag det då och då.. Fast nu när han har hittat en kompis som också gillar sånt tråkigt shit så slipper jag haha im off the hook!  


Nej men ska sova nu så man är utvilad har varit en lug och skön dag i dag så lite sömn på det blir som körsbäret på glassen!    Trevlig kväll alla            

Av fiapuh - 31 oktober 2011 20:06

Jag har tänkt och kommit fram till att om inte livet var mörkt ibland hade ljuset inte lyst lika klart. Hmm.. Tar o tänka på.


Min pappa och min mamma vill att jag ska lägga upp delar av min bok jag skriver här på bloggen men jag känner att jag helst inte gör det. Kanske av rädsla av att den ska bli dissad? Skriva böcker har jag alltid gjort ända sen jag lärde mig att skriva men det är inget jag vågat gå ut med. Mamma & pappa visste, såklart.


Jag tycker min bok är bra det gör jag men jag tycker inte den är redo för publiciteten riktigt än kankse. Den behöver skrivas klart, skrivas om, finputsas om och om. Sen är den nog klar. Men då är jag nog inte tonåring längre haha!


När jag är här uppe känns det som semester. Jag kan verkligen stänga av allting och komma hem till Skåne utvilad. Fast det gör alltid lika ont i mig när jag ska säga hejdå till min pappa. Ända sen jag var liten har jag dagdrömt om ett annat liv där jag inte behövde säga hejdå till varken mamma eller pappa och jag kunde vara med dom båda samtidigt.. Men det är önsketänkade, såklart.

Jag vill bo med min pappa men inte lämna dom som betyder för mig i Skåne. Imorgon är sista dagen sen ska jag åka hem igen. Jag har bestämt mig för att fira jul med min pappa detta året, och såvitt jag vet är det första gången jag gör det i mitt ihågkombara liv.  

Av fiapuh - 31 oktober 2011 09:34

Sovit hela natten och är så utvilad nu att jag inte ens ville försöka somna om   Känslan av att vakna utvilad och titta ut genom fönstret för att se skinande sol är oslagbar! Så idag ska jag försöka gå en liten runda får su hur det känns och så  


Eftersom jag skrev bra saker om min pappa igår så känns det inte mer än rätt att jag skriver de bra sakerna om min mamma med. 


Jag har aldirg riktigt velat prata ut med mamma då hon är som jag, obekväm med känslor haha!

 Men hon och jag är så otroligt lika på allt att hon förstår mig på en annan nivå. Vi kan ha stora gräl och har har haft det konstant i flera år nu men nu när jag mår bra märker jag att även hon har börjat må bättre. Hon har en energi jag aldrig sett, gör saker hon aldrig skullle gjort innan och hon utstrålar sån äkta glädje att jag blir stolt över att kalla henne min mamma! 

 

Visst finns det saker hon gör som jag blir galen på och önskar hon kunde ändra men trots det så är hon den personen som stöttat mig genom min skola, satt uppe sent på nätterna och räknade matte med mig! Hon har stöttat mig genom min ridning, anlitat tränare köpt hästar och åkt på tävlingar! När jag alltid har tvivlat på mig själv så har hon aldrig gjort det! Och ibland känns det som att jag uppskattar henne alltför sällan.

 

Men det hon har gjort för mig är något hon ska ha ett eget nobelpris för! En egen kategori som kallas Årens Mamma! Och det priset förtjänar hon! Vi kommer nog att ryka ihop igen någon dag det tror jag men då kommer vi båda kanske kunna vara lite mer mogna så jag hinner hejda mig och hon kan lyssna och se saker på mitt sätt så jag kan börja se saker på hennes sätt.

 

För om det är något hon och jag aldrig vill erkänna så är det när vi gjort fel! haha vi skyller helst på den andra och då ryker vi ihop! haha! Aja jag hade inte velat ha en annan mamma någonsin! Jag älskar dig! 


     haha tycker denna bilden lite ser ut som mig och mamma   Jag är nalle puh och hon kanin           Mamma du ska vara stolt över dig för det är iaf jag! 

Av fiapuh - 31 oktober 2011 00:05

Mått konstigt hela dagen.. yrsel illamående och tappat aptit.. Har läst i en bok hela dagen om en massa saker som jag inte KAN läsa egentligen eftersom jag skrämmer upp mig själv alldeles för mkt! Vilken tur att jag har min gamla nalle här med iaf haha!


Hade ett fint samtal med min kära pappa idag faktiskt, Vi pratade om min hälsa och hur jag har mått dom senaste åren och hur det nu äntligen börjar släppa allting. Jag kan le jag kan vara glad på riktigt & jag kan skratta bort saker. 


Visst jag kan fortfarande bli ledsen men det är bara mänskligt, men skillnaden är att nu visar jag & kan berätta vad som gör mig ledsen. Innan hade jag ingen aning jag bara grät. Efter att ha varit i en sån svacka i flera år känns det verkligen som att bryta sig upp ur vattenyta när eller när man går ut ur ett rum och känner friskluften slå emot en. Jag kan andas nu! Och det bästa var att jag har under den senaste tiden blivit mer medveten om mina problem och försökt jobba bort dom med falsk inställning men det har aldrig funkat och jag har hela tiden trott att jag aldrig kommer att kunna bli bra, räcka till eller ens duga som dotter, vän & flickvän. Men en dag när det var soligt ute och jag var ute och gick så bara slog det mig som en dunk i skallen. Jag fick se med någon annans ögon vem jag har varit och jag kände inte igen människan jag såg, det ända jag tänkte var att hade jag känt mig hade jag sagt upp kontakten och hade jag varit tillsammans med mig hade jag gjort slut! Och jag gick hela min långa runda och gick igenom allt bit för bit för att riktigt utvärdera.


Och sen efter de blev allt bättre, jag fick några återfall sen blev dom färre sen blev dom mindre tills dom försvann. Och nu känner jag att jag är en bra vän, dotter & definitivt en bra flickvän. Jag ser livet som något bra och jag är glad på riktigt jag vågar stå upp för mig själv och sätta ner foten när jag känner att någon inte behandlar mig bra! Och det är just detta genombrottet jag har väntat efter under en lång tid. Min pappa har varit till extrem stor hjälp då han pratat mig igenom svåra stunder och förklarat att jag är helt normal och att jag ska analysera hit & dit. Min pappa har varit min bästa terapeft !


ush vad långt allting blev men ville bara lätta på hjärtat lite.. 

God natt allisammans     

Av fiapuh - 30 oktober 2011 09:42

Så då var man uppe idag med.. Fy fan säger jag bara att man inte kan sova längre.. vaknat mitt i natten och inte kunnat somna om eftersom man känner sig febrig så har vridigt och vänt mig.. Aja denna dagen ska väl också ta fart någon gång antar jag !   


Förhoppningsvis blir det att kolla på Tintin filmen idag ! Får se vad räkningarna säger. 

Hoppas alla hade trevligt igår med? Jag hade det okej, först gick tre proppar i lägenheten så vi fick vänta jättelänge innan vi kunde fixa maten men sen så åt vi sjukt mycket spelade spel och jag lyckades sälja lite för Oriflame   Sen vid tolv kände man sig ganska slut... kan va medicinen?  

Haha aja ha en bra morgon alla     

Av fiapuh - 29 oktober 2011 16:38

Burr! Varit o shoppat i Sollentuna med Lisa idag plus att hon var snäll nog att locka mitt hår (a) ^^


Så! Då var dett halloween nu alltså. Jag ÄLSKAR halloween! Att gå bus eller godis, ha skräckfilmsmarathon ( trots att jag inte kan se såna filmer) och gå på fester. Gud! Fast detta året blir det nog bara film marathon då jag går på medicin så jag inte får dricka och är hos min pappa så har inga vänner här som kan gå bus o godis med mig  Haha aja kanske lite för stor iaf  kanske  


fast på onsdag är man hemma igen och kna vara med dom! Vet att vi ska skrämma mina små kusiner hos mormor om inget annat haha !   Fast nu blir det bara att ligga och bli frisk och lyssna musik !


Men jag tycker halloween är en av de bästa högtiderna! Den är väldigt.. fantasifull! Barn som klär ut sig till sina största rädslor och går ut i mörkret, vissa äldre ser halloween som en tid då man ska hedra och minnas de bortgångna. Jag tror dom också går bus eller godis faktiskt.. Om nu spöken och de finns så måste det ju ändå vara på halloween som dom visar sig för vanliga människor och inte bara för dom som kan se & prata med dom. Och på halloween är ju ingen rädd för dom så jag tror dom passar på då   


Jag vet att några av mina vänner hemma ska ut ikväll och gissa om jag är avensjuk! Längtar verkligen tills jag blir arton! Då ska jag vända upp och ner på alla klubbarna! Det jag har tänkt mig är att jag ska göra allt man får när man blir 18! ska ta körkortet, köpa redbull, köpa cigg ( men ge dom till någon annan elle kasta dom för jag röker INTE längre, men bara för att man KAN) Och jag ska tatuera mig & in på alla klubbarna! Gud vilken dag det kommer bli! Att bli 18 är nog något av det sörsta som händer i en människas liv! Iaf i mitt haha! Längtar till min student också. Att få beställa alla sakerna, ta farväl av vännerna och den långa festen och friheten och att äntligen få börja jobba och tjäna in riktiga pengar!! Detta året är det min pojkvän som tar studenten så får väl vara avis på honom nu i år   Och även om jag inte får hänga med honom ut så kan man ju hänga ute med några andra polare! Så den kvällen kommer bli en kväll att minnas med! Förhoppningsvis minns man den iaf med mina vänner vet manALDRIG haha! Ha en trevlig halloween alla       

Av fiapuh - 26 oktober 2011 20:05

Åh va ledsen jag bliir! Gått och längtat hela veckan men så händer detta så att jag inte får rida!  kan man ha mer otur   Aja ska fixa de när jag blir frisk igen det ska nog inte dröja alltför länge tror jag inte   Tur att man har sån fin vän, pojkvän & mamma som bryr sig om en, min kompis var med mig hela dagen och hjälpte mig, hon fick missa skolan ( fast tror inte det gjorde speciellt mycket  )Men hon var verkligen där för en, känns verkligen bra i hjärtat     Aja ska sitta och kolla runt på nätet lite nu höres imorgon eller så         

Av fiapuh - 24 oktober 2011 18:25

Imorgon smäller det ! Har gått och väntat och väntat men imorgon sker det äntligen!  Är verkligen spänd och hoppas verkligen på att det säger klick! Håll tummarna för mig så skriver jag sen hur det gick !!    haha ser gulligt skelögd ut   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards